می خواهیم یك آفریننده باشیم یا یك مقلد؟

کس چرخی

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

می خواهیم یك آفریننده باشیم یا یك مقلد؟

http://graphiciran.net/images/cmhrimagesmall.gifدر دو دهه گذشته جامعه ما تحولاتی را به خود دیده و از باریكه راه هایی عبور كرده و به همین دلایل برای ذهن هنرمند موقعیتی فراهم كرده است كه می توان آن را فرصتی تكرار نشدنی از موقعیت های بشری نامید.    

در دو دهه گذشته جامعه ما تحولاتی را به خود دیده و از باریكه راه هایی عبور كرده و به همین دلایل برای ذهن هنرمند موقعیتی فراهم كرده است كه می توان آن را فرصتی تكرار نشدنی از موقعیت های بشری نامید.نظیر چنین موقعیتی را یك هنرمند اروپایی یا آمریكایی اساساً نمی شناسد. چنین شرایطی می تواند برای هنرمند ایرانی دستمایه خلق آثاری بدیع باشد.كار در آزمایشگاه زندگی، تجربه و ذهن، كاری سترگ، بی مانند و یگانه است كه تاریخ معاصر ایران بستر مناسب آن را فراهم ساخته است.

پنجاه لوگو ریدیزاین شده موفق !

در مورد ریدیزاین لوگو اطلاعات کمی رو میتونید پیدا کنید و اصولا این کار به مهارت خاصی نیاز داره امروز یه مثال خیلی خوب که میتونه مرجع خوبی باشه برای ریدیزاین یه برند و یا گوگو رو در بخش مقالات آنلاین میکنیم تا طراحان با ایده گرفتن از این ریدیزاین ها تو کاراشون خلاقیت و ذکاوت بیشتری به خرج بدهند.

50 Stunning Examples of a great redesign: My Top Picks

Great Redesigns | Function Design Blog | Firefox

معرفی انواع قلم نوری و تبلت

تبلتطراحان حرفه ای برای ترسیم، ویرایش و رنگ آمیزی کارهایشان در کامپیوتر از ابزاری که به آن Tablet هم گفته می شود استفاده می کنند. این ابزار با مارک های مختلفی در بازار وجود دارد که هر یک به تناسب دقت و کیفیت کاری قیمت های متفاوتی دارند، یکی از معروف ترین مارک برای تبلت ها مارک Wacom است که دقت بالاتر و به تناسب آن قیمت بالاتری نیز دارد.

وکام:
یک مارک تجاری است که یک سری از محصولات ویژه کامپیوتر را می سازد که در دسته بندی ابزارهای ورودی در کامپیوتر محسوب می شود. این ابزارها بسته به کیفیت و نوع کار خود از ابعاد و کاربردهای متنوع و از قیمت های متفاوتی نیز برخوردارند. شاید این بحث باعث شگفتی شود که محدوده قیمت از 40 هزار تومان در کوچک ترین و ساده ترین نوع آن شروع شده و به مبلغ 3 میلیون تومان در گران ترین نوع آن ختم می گردد.

سیر نقاشی ایران

سیر نقاشی ایران

نقاشی قاجاری
یکی از دشوارترین و جالب‌ترین شعبه‌های نگارگری، نقاشی پشت شیشه است که از زمان زندیه و اوایل قاجاریه رونق پیدا کرد و مخصوصاً برای تزیین برخی از...

ايام سوگواري و شهادت حضرت امام حسين(ع) تسليت باد.

      هر سال كه ايام محرم فرا مي رسد حركت خود جوش مردم و عاشقان حسيني از نو شروع مي شود، عزاداري ها براي اهل بيت رسول خدا (ص) و به خصوص خامس اهل كساء برپا مي گردد. اين عزاداري ها بي شك مورد رضاي الهي و موجب خشنودي رسول خدا (ص) و ائمه اطهار و بويژه بانوي دو عالم حضرت صديقه طاهره عليهم السلام مي باشد. علاوه بر اين، عزاداري امام حسين (ع) و تجديد آن در هر سال كه ائمه (ع) بر آن توصيه و اصرار دارند براي آموزندگي آن است و به اين خاطر حادثه كربلا ضمن تجديد حيات طيبه در مؤمنان و شستن زنگار گناهان يك ساله، يك درس تاريخي بزرگ مي باشد. بنابراين جهت روشن شدن هدف اين درس لازم است عناصر پديد آورنده اين حادثه بررسي شود.


راه های سه گانه خلق تصویر





راه های سه گانه خلق تصویر

برای دستیابی به یک بیان تصویری متناسب و هماهنگ با سبک نوشتار یا درونمایه متن، تصویرگر پس از مطالعه متن، هرگز براساس حدس و گمان و احساس لحظه ای یا حتی سلیقه شخصی و از آن مهم تر، حتی بر مبنای عادات حرفه ای و طرز کار مالوف و همیشگی خود دست به کار نمی شود. به طور کلی، با سه شیوه می توان «متن» را به «تصویر» درآورد:

۱) شیوه انتزاعی (Abstract)

۲) شیوه رمزی یا سمبلیک (symbolic)

۳) شیوه واقع نمایانه (Realistic)

اتخاذ هر یک از شیوه های یاد شده، به محتوا و معنای نهفته در متن بستگی دارد، لذا تشخیص این نکته که متن پیشنهادی برای «معادل یابی بصری» باید به چه شیوه ای کار شود، بسیار اهمیت دارد.

چه عواملی باعث موثر واقع شدن یک لوگو میشود ؟

لوگو مهمترین نهاد و مشخصه برای نشان دادن کمپانی شما در بین مردم است . این طرح کوچک باعث میشود نام تجاری شما قابل شناسایی باشد و شما را نسبت به رقبای خودتان جدا کند . هدف اصلی لوگو این است که یک علامت و یا یک سمبول را در ذهن مردم پدیدار سازد و آنرا برای همیشه فراموش ناشدنی قرار دهد . لوگو باید حس احترام و اعتماد را در بیننده القاء کند . این اصل را نباید فراموش کنید که ،لوگو صرفا یک امضا یا نشانه ای برای کمک به مصرف کننده گان در شناسایی یک نام خاص است . لوگو ها برای فروش محصولات نیستند، بلکه آنها تنها هویت را ایجاد میکنند .

تاثير چاپ ديجيتال

http://shaparakgroup.com/print//images/stories/chap-digital-pic.jpg

 بي‌ترديد ابداع و توسعه چاپ ديجيتال در سال‌هاي اخير از مهم‌ترين عوامل تحول در صنعت چاپ ليبل بوده است و عامل اصلي در تحقق دو فرصت و چالش تنوع خواهي و تغيير تكنولوژي به حساب مي‌آيد كه چاپخانه‌داران ليبل را به بازنگري در استراتژي‌هاي بازاريابي و فروش ترغيب مي‌كند.

در 15 سال اخير، چاپ ديجيتال بيشترين سطح تغييرات و پيشرفت را شاهد بوده و امروزه هم اين مسير ادامه دارد.
براي مثال در آخرين نمايشگاه ليبل اكسپو  كه در سال 2009 در بروكسل برگزار شد، يك تالار اختصاصي به سيستم‌هاي چاپ ديجيتال اختصاص داده شده بود و به مدت 4 روز پي‌در‌پي برپا بود.

تصویری زیبا از گردنه حیران (حیران سرزمین زیبایی)

تصویر زیر در تاریخ ۹۲/۳/۱۰ از  کنار تله کابین گردنه حیران تهیه شده است که در آن قسمتی از دشت گل های بابونه فندقلو، پیست کارتینگ گردنه حیران، دهکده توریستی حیران، ونه‌بین، جاده اردبیل-آستارا، قلعه شیندان و… قابل مشاهده است. امیدواریم این تصویر زیبا  مورد توجه شما  طبیعت دوستان گرامی قرار بگیرد.

http://www.wilkij.ir/wp-content/uploads/2013/06/pano.jpg

svg_shop_logo_jpeg  برای خرید فایل اصلی (جهت چاپ بزرگ مقیاس) با ما تماس حاصل فرمائید -  faragraphic2008@gmail.com

توضیح: اندازه فایل اصلی ۱۳۲*۳۲ سانتیمتر با وضوح ۱۸۰dpi می باشد.

فقر

یاد دارم در غروبی سردسرد ; می گذشت از کوچه مادوره گرد ;داد میزد کهنه قالی میخرم;دست دوم جنس عالی میخرم;کاسه و ظرف سفالی میخرم;گرنداری کوزه خالی میخرم ;اشک درچشمان باباحلقه بست;عاقبت اهی کشید;بغضش شکست;اول ماهست ونان درسفره نیست;ای خداشکرت ولی این زندگیست ;بوی نان تازه هوشش برده بود;اتفاقا مادرم هم روزه بود;خواهرم بی روسری بیرون دوید ;گفت :
اقا سفره خالی هم میخرید ؟؟

نامـه ای عاشـقانه از دکتـر علی شریـعتی

نامـه ای عاشـقانه از دکتـر علی شریـعتی



با تو، همه ی رنگهای این سرزمین مرا نوازش می کند
با تو، آهوان این صحرا دوستان همبازی من اند
با تو، کوه ها حامیان وفادار خاندان من اند
با تو، زمین گاهواره ای است که مرا در آغوش خود می خواباند
و ابر، حریری است که بر گاهواره ی من کشیده اند
و طناب گاهواره ام را مادرم، که در پس این کوه ها همسایه ی ماست در دست خویش دارد

با تو، دریا با من مهربانی می کند
با تو، سپیده ی هر صبح بر گونه ام بوسه می زند
با تو، نسیم هر لحظه گیسوانم را شانه می زند
با تو، من با بهار می رویم
با تو، من در عطر یاس ها پخش می شوم
با تو، من در شیره ی هر نبات میجوشم
با تو، من در هر شکوفه می شکفم
با تو، من در هر طلوع لبخند میزنم، در هر تندر فریاد شوق می کشم، در حلقوم مرغان عاشق می خوانم و در غلغل چشمه ها می خندم، در نای جویباران زمزمه می کنم
با تو، من در روح طبیعت پنهانم
با تو، من بودن را، زندگی را، شوق را، عشق را، زیبایی را، مهربانی پاک خداوندی را می نوشم
با تو، من در خلوت این صحرا، در غربت این سرزمین، در سکوت این آسمان، در تنهایی این بی کسی، غرقه ی فریاد و خروش و جمعیتم، درختان برادران من اند و پرندگان خواهران من اند و گلها کودکان من اند و اندام هر صخره مردی از خویشان من است و نسیم قاصدان بشارت گوی من اند و بوی باران، بوی پونه، بوی خاک، شاخه ها ی شسته، باران خورده، پاک، همه خوش ترین یادهای من، شیرین ترین یادگارهای من اند.
بی تو، من رنگهای این سرزمین را بیگانه میبینم
بی تو، رنگهای این سرزمین مرا می آزارند
بی تو، آهوان این صحرا گرگان هار من اند
بی تو، کوه ها دیوان سیاه و زشت خفته اند
بی تو، زمین قبرستان پلید و غبار آلودی است که مرا در خو به کینه می فشرد
ابر، کفن سپیدی است که بر گور خاکی من گسترده اند
و طناب گهواره ام را از دست مادرم ربوده اند و بر گردنم افکنده اند

بی تو، دریا گرگی است که آهوی معصوم مرا می بلعد
بی تو، پرندگان این سرزمین، سایه های وحشت اند و ابابیل بلایند
بی تو، سپیده ی هر صبح لبخند نفرت بار دهان جنازه ای است
بی تو، نسیم هر لحظه رنج های خفته را در سرم بیدار میکند
بی تو، من با بهار می میرم
بی تو، من در عطر یاس ها می گریم
بی تو، من در شیره ی هر نبات رنج هنوز بودن را و جراحت روزهایی را که همچنان زنده خواهم ماند لمس می کنم
بی تو، من با هر برگ پائیزی می افتم
بی تو، من در چنگ طبیعت تنها می خشکم
بی تو، من زندگی را، شوق را، بودن را، عشق را، زیبایی را، مهربانی پاک خداوندی را از یاد می برم
بی تو، من در خلوت این صحرا، در غربت این سرزمین، در سکوت این آسمان، در تنهایی این بی کسی، نگهبان سکوتم، حاجب درگه نومیدی، راهب معبد خاموشی، سالک راه فراموشی ها، باغ پژمرده ی پامال زمستانم.
درختان هر کدام خاطره ی رنجی، شبح هر صخره، ابلیسی، دیوی، غولی، گنگ وپرکینه فروخفته، کمین کرده مرا بر سر راه، باران زمزمه ی گریه در دل من، بوی پونه، پیک و پیغامی نه برای دل من، بوی خاک، تکرار دعوتی برای خفتن من، شاخه های غبار گرفته، باد خزانی خورده، پوک، همه تلخ ترین یادهای من، تلخ ترین یادگارهای من اند.

راهکار ایده آل برای کاهش چین ‌و چروک پوست

 

لایه‌بردارهای شیمیایی. در این روش، انواع مختلفی از موادشیمیایی برای سوزاندن لایه بیرونی پوست استفاده شده و آسیبی روی پوست ایجاد می‌کند که باعث می‌شود بدن با تولید کلاژن بیشتر به آن واکنش دهد. نتیجه آن جوان‌تر و صاف‌تر شدن پوست خواهد شد.

چه ۳۵ ساله باشید و به تازگی اولین نشانه‌های پیری را مشاهده می‌کنید یا ۵۵ سالتان باشد و پوستتان دیگر تاریخ تولدتان را مخفی نمی‌کند، مطمئناً به دنبال راه‌هایی برای کم کردن چین‌وچروک‌های پوستتان هستید.

متخصصین می‌گویند خیلی از ما در این جدال در برابر چین‌وچروک‌ها بازنده می‌شویم و ناامیدانه به درخشش جوانی که از صورتمان رخت برمی بندد، نگاه می‌کنیم.

دکتر رابین اشینوف (Robin Ashinoff)، متخصص پوست می‌گوید، "خیلی از خانم‌ها و آقایان تصور می‌‌کنند که پیر شدن پوست مسئله‌ای غیرقابل اجتناب است اما با اطلاعات و تکنولوژی که امروز در دست داریم، می‌توانید در میانسالی نیز احساس جوانی و شادابی را تجربه کنید."

برای اینکه شما را برای مقابله با ایجاد چین‌وچروک روی پوستتان در مسیر درست قرار دهیم، از متخصصین مختلف راهکارهای کاهش چین‌وچروک را سوال کردیم که در زیر به 23 مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

1. از نور خورشید دوری کنید. این اولین علت ایجاد چین‌وچروک روی پوست است و مطالعات و تحقیقات بسیاری آن را تایید می‌کنند. در یک تحقیق که بر روی دوقلوهای همسان انجام گرفت مشخص شد که قرارگیری در معرض نور خورشید خیلی بیشتر از ژنتیک اهمیت دارد. دوقلوهایی که زمان قرارگیری خود در معرض آفتاب را کاهش دادند، بسیار کمتر از همتایان خود دچار چین‌وچروک شده و پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر داشتند.

2. از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. اگر لازم است که در روزهای آفتابی بیرون بروید، حتماً از ضدآفتاب استفاده کنید. کرم‌های ضدآفتاب از شما در برابر سرطان پوست محافظت کرده و در عین حال از ایجاد چین‌وچروک نیز جلوگیری می‌کند.

3. سیگار نکشید. تحقیقات مختلفی نشان می‌دهند که کشیدن سیگار پیر شدن پوست را تسریع می‌کند که بیشتر آن به خاطر تولید آنزیمی است که که کلاژن و الاستین که ترکیبات مهم پوست هستند را از بین می‌برد. در یک تحقیق که بر روی دوقلوها انجام گرفت مشخص شد که برادر و خواهرهایی که سیگار می‌کشیدند پوست‌های چروک‌تری نسبت به آنها که سیگار نمی‌کشیدند داشتند.

4. خواب کافی داشته باشید. وقتی به‌اندازه کافی نخوابید، بدن کورتیزول اضافی ترشح می‌کند. کورتیزول هورمونی است که سلول‌های پوستی را تجزیه می‌کند. پس به اندازه کافی استراحت کنید تا هورمون رشد بیشتری تولید کنید که کمک می‌کند پوستتان ضخامت و قابلیت ارتجاعی بیشتری داشته و کمتر دچار چین‌وچروک شود.

5. به پشت بخوابید. آکادمی پوست در امریکا هشدار می‌دهد که خوابیدن در حالت و وضعیت‌های خاص، خطوط خواب روی سطح پوست ایجاد می‌کند که وقتی بیدار می‌شوید هم از بین نمی‌روند. خوابیدن به پهلو، ایجاد چین‌وچروک روی گونه و چانه را افزایش می‌دهد، در حالیکه خوابیدن روی شکم چین‌های پیشانی را. برای کاهش ایجاد چین‌وچروک روی صورت، بهتر است به پشت بخوابید.

6. چشمهایتان را جمع نکنید و حتی الامکان عینک آفتابی بزنید. حرکات تکرارشونده صورت مثل جمع کردن چشم‌ها، از عضلات صورت استفاده بیش از حد می‌کند و این مسئله شیاری زیر سطح پوست ایجاد می‌کند. این شیارها در آخر به چین‌وچروک تبدیل می‌شوند. همچنین بهتر است از عینک‌های آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی از پوست دور چشم شما محافظت می‌کند تا آفتاب به آن آسیب نزند.

7. ماهی بخورید. ماهی نه تنها منبع بسیار خوبی از پروتئین است که یکی از عناصر سازنده پوست خوب می‌باشد و منبعی عالی از یک اسید چرب بسیار مهم به نام امگا3 به شمار می‌رود. اسیدهای چرب لازم پوست را تغذیه می‌کند و آن را شاداب و جوان نگه می‌دارند و به کاهش چین‌وچروک نیز کمک می‌کند.

8. سویای بیشتری بخورید. تحقیقات نشان می‌دهد که برخی خواص سویا به حفاظت یا ترمیم برخی از آسیب‌های ناشی از آفتاب کمک می‌کند. در یک تحقیق، محققان گزارش دادند که یک مکمل حاوی سویا (که سایر ترکیبات آن پروتئین ماهی و عصاره‌های چای سفید، دانه انگور و گوجه فرنگی و همچنین برخی ویتامین‌ها بود) ساختار و سفتی پوست را بعد از شش ماه استفاده تقویت می‌کند.

9. شکلات بخورید. در یک تحقیق مشخص شد که شکلات حاوی مقدار زیادی از دو فلاونول (اپیکاتچین و کاتچین) است، از پوست در برابر آسیب‌های آفتاب محافظت کرده، گردش خون در سلول‌های پوست را تقویت کرده، بر آبرسانی پوست تاثیر گذاشته و باعث نرم‌تر به نظر رسیدن پوست می‌شود.

10. از میوه‌ها و سبزیجات بیشتری استفاده کنید. مهم ترکیبات آنتی‌اکسیدان آنهاست. این ترکیبات با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد (مولکول‌های بی‌ثباتی که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند) مقابله کرده که درمقابل باعث می‌شوند پوست جوان‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد.

11. از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید. خانم‌ها معمولاً بیشتر درگیر محصولات ضدپیری هستند اما خیلی اوقات اهمیت یک مرطوب‌کننده سالم را نادیده می‌گیرند. پوستی که رطوبت خوبی داشته باشد معمولاً بهتر به نظر می‌رسد و درنتیجه خط و خطوط روی آن کمتر دیده می‌شود.

12. از شستن بیش از حد صورت خودداری کنید. آب شهری روغن‌های طبیعی پوست و رطوبت آن که در برابر چین‌وچروک‌ها محاظفت می‌کند را از بین می‌برد. اگر بیش از اندازه صورتتان را بشویید، این محافظت طبیعی نیز کاهش می‌یابد. علاوه‌ بر این، اگر صابونتان حاوی مرطوب‌کننده نیست، باید به جای آن از پاک‌کننده‌ها استفاده کنید.

درمان‌های موضعی برای کاهش چین‌وچروک
تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیبات زیر چین‌وچروک را کاهش می‌دهند که اکثر آنها در محصولات درمانی و مراقبتی پوست یافت می‌شوند.

13. اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs). این اسیدهای میوه طبیعی لایه بیرونی سلول‌های مرده پوست را برداشته و ظاهر خطوط ظریف ایجاد شده روی پوست را از بین می‌برند، به ویژه دور چشم‌ها. تحقیقات جدید نشان می‌دهند که این مواد در غلظت‌های بالاتر به تولید کلاژن پوست کمک می‌کنند.

14. رتینوئیدها (شامل رتین A). تنها محصول درمانی تایید شده توسط FDA برای چین‌وچروک ترتینوئین است که نام تجاری آن رتین A می‌باشد. این کرم دارویی خطوط ظریف ایجاد شده روی پوست و چین‌وچروک‌های بزرگ را کاهش داده و آسیب‌های ناشی از آفتاب را ترمیم می‌کند. رتینول یک نوع طبیعی از ویتامین A می‌باشد که در بسیاری از محصولات پوستی موجود داست. تحقیقات نشان می‌دهند که این ماده در غلظت‌های بالاتر به اندازه رتین A موثر بوده بدون اینکه عوارض‌جانبی مثل سوزش و حساسیت پوست را داشته باشد.

15. ویتامین C موضعی. تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند تولید کلاژن را افزایش داده، دربرابر تحریبات ناشی از اشعه‌های UVA و UVB محافظت به عمل آورده، مشکلات رنگدانه‌ای را برطرف کرده و التهاب پوست را بهبود بخشد. اما مهم نوع ویتامین C مورد استفاده است. اکثر تحقیقات اسید ال-آسکوربیک را بعنوان موثرترین ماده برای چین‌وچروک معرفی می‌کنند.

16. ایدِبنون (Idebenone). این ماده شیمیایی که شبیه به کوآنزیم مغذی Q10 است یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده محسوب می‌شود. در یک تحقیق، پزشکان دریافتند که با شش ماه استفاده موضعی از این محصول، خشکی و زبری پوست تا 26% کاهش یافته، آبرسانی پوست تا 37% تقویت شده، خطوط و چین‌وچروک‌های پوست تا 29% کاهش یافته و وضعیت عمومی پوستی که دربرابر آفتاب تخریب شده است تا 33% بهبود یافته است.

17. عوامل رشد. این ترکیبات که بخشی از واکنش طبیعی بدن برای ترمیم زخم‌ها می‌باشند اگر به صورت موضعی مورداستفاده قرار گیرند می‌توانند تخریبات آفتاب و چین‌وچروک‌ها را کاهش داده و تولید کلاژن را تقویت کنند.

18. پنتاپپتیدها. نتایج یک تحقیق نشان داده است که پنتاپتیدها می‌توانند تولید کلاژن را در پوست‌هایی که توسط آفتاب آسیب دیده‌اند افزایش دهد. تحقیقات دیگری نشان داده‌اند که وقتی این ماده به صورت موضعی استفاده شود، تولید کلاژن را تقویت کرده و چین‌وچروک را کاهش می‌دهد.

درمان‌های پزشکی و بهداشتی برای کاهش چین‌وچروک

19. بوتاکس. تزریق این نوع خالص توکسین بوتولینوم A عضلات زیر Botulinum toxin A‌ها را ریلکس کرده و باعث می‌شود پوست روی آن صاف و بدون چروک شود.

20. فیلِرهای چروک. دکترها چین‌وچروک‌ها را با مواد مختلفی مثل کلاژن، اسید هیالورونیک و سایر ترکیبات مصنوعی پر می‌کنند. معروف ترین این درمان‌ها، Restylane، Juvederm و ArteFill می‌باشد.

21. لیزر. در این روش انرژی گرفته شده از یک منبع نوری لایه بیرونی پوست را برداشته و یک زخم خفیف و نامشخص ایجاد می‌کند. این فعالیت سیستم تولید کلاژن پوست را تقویت کرده و موجب نرم‌تر شدن پوست و از بین رفتن چین‌وچروک‌ها می‌شود.

22. لایه‌بردارهای شیمیایی. در این روش، انواع مختلفی از موادشیمیایی برای سوزاندن لایه بیرونی پوست استفاده شده و آسیبی روی پوست ایجاد می‌کند که باعث می‌شود بدن با تولید کلاژن بیشتر به آن واکنش دهد. نتیجه آن جوان‌تر و صاف‌تر شدن پوست خواهد شد.

23. دِرمابراسیون (Dermabrasion). یک ابزار ساکشن که از طریق آن لایه بیرونی پوست برداشته شده و یک لایه جدید و صاف ظاهر می‌شود. در این عمل، خطوط ظریف و چین‌وچروک‌ها به نظر ناپدید می‌شوند.

آنهایی که همسر زیبا می خواهند حتما بخوانند!

شما دخترخانم جوان! برای ازدواج‌تان چه معیارهایی دارید؟ آیا ویژگی‌های ظاهری خواستگارتان برایتان اهمیت زیادی دارد؟ اگر جوابتان به این سؤال مثبت است و فکر می‌کنید حتما باید با مردی زیبا و خوش‌تیپ ازدواج کنید توصیه می‌کنیم حتما این مطلب را بخوانید.


روانشناسان با تحقیق روی روابط زوج‌های جوان به این نتیجه رسیده‌اند مردانی که چهره‌ای زیباتر از همسرشان دارند بیشتر احتمال دارد طی زندگی احساس نارضایتی کنند و نسبت‌ به زندگی زناشویی‌شان چندان احساس خوبی نداشته ‌باشند و حتی در مواردی احساس منفی هم داشته‌باشند. راستش وقتی ما هم با این عبارت مواجه شدیم، کمی تردید کردیم و گمان بردیم که احتمالا نتیجه این تحقیق تنها ناشی از باورهای عامیانه است، اما با کمی جست‌وجو به این نتیجه رسیدیم که موضوع علمی است تا حدی که مقاله‌هایی با این مضمون در مجلات علمی معتبر به چاپ رسیده‌است. ما هم سراغ همین مقالات رفتیم و با استفاده از آنها این مطلب را برای شما تدوین کردیم.

در واقع در همه آنها دانشمندان متفق‌القول بودند که در یک ازدواج موفق یا باید زن زیباتر باشد یا مرد و زن از نظر زیبایی در یک حد باشند اما بی‌گمان دلایل آنها خواندنی است.
 



تاریخ شهادت می‌دهد

در زوج‌هایی که خانم زیباتر است، معمولا هر دو طرف از زندگیشان خرسند‌تر هستند. این نتیجه پژوهشی است که در ژورنال روانشناسی خانواده انگلستان در امسال منتشر شده و در آن آمده‌ است که طی تاریخ و فرایند تکاملی بشر نیز خانم‌ها هنگام انتخاب همسر کمتر به ظاهر او توجه می‌کردند و در عوض قدرت باروری همسرشان برایشان در اولویت بود اما مردها اینگونه نبودند آنها به‌دنبال همسری می‌گشتند که بتوانند در او جوانی، سلامت و زیبایی را بیابند تا فرزندانشان سالم‌تر و زیباتر شوند. البته یک‌بار دیگر در سال ۱۹۷۹ روانشناسی به نام دکتر هوک نیز ضمن تحقیقاتش متوجه شد در ازدواج‌هایی که خانم زیباتر از مرد است احتمال شکست کمتر است البته این به این معنا نیست که اگر مرد خوش‌تیپ و زیباتر از زن باشد حتما رابطه ناموفق خواهد بود اما در سال‌های اخیر بار دیگر دانشمندان این تحقیقات را تکرار کرده‌اند.

 


زیبایی سلیقه‌ای هم استاندارد دارد

شاید در مرحله اول بگویید زیبا دیدن تنها یک امر سلیقه‌‌ای است و هر فردی بنا به سلیقه خودش یک نفر را زیبا می‌بیند یا زشت اما به هر صورت نمی‌توان منکر وجود برخی از استانداردهای رایج شد، استاندارهایی که در همه دنیا به‌عنوان معیارهای زیبایی تعریف می‌شوند مثل چشمان درشت،‌ صورت معصوم و بچگانه، صورت متناسب که همه اجزا در هماهنگی با هم باشند و…
 



ازدواج با زنان بسیار زیبا یعنی…

گروهی از دانشمندان در دانشگاه لیور‌پول ۱۰۰عکس از زنان را بررسی کرده‌اند؛ بعضی از این زوج‌ها تنها چند ماه با هم زندگی کرده‌ بودند و بعضی دیگر چند سال. محققان ویژگی‌های ظاهری هرکدام از این زن‌ها و مردها را به ترتیب فهرست کردند تا بتوانند بهتر آنها را با هم مقایسه کنند. نتیجه به دست آمده از تحقیقات در ژورنال علمی روانشناسی اجتماعی و شخصیتی منتشر شد که در آن آمده‌است اگر مرد خیلی خوش‌تیپ باشد عاملی برای ناپایداری ازدواج نیست ولی اگر زن خیلی زیبا باشد تا حدی که زیبایی او بیش از اندازه به چشم آید، احتمالا ازدواج با دوامی نخواهد داشت. زن‌های خیلی زیبا گاهی این جسارت را دارند که به راحتی ازدواج‌ها را ترک کنند.


ازدواج موفق یعنی همسان‌گزینی

گروهی از دانشمندان انگلیسی تحقیقات خود را روی انتخاب زوج توسط افراد مختلف متمرکز کرده‌اند، سؤال اصلی آنها در این تحقیق این بوده‌است که آیا افراد هنگام انتخاب زوج بیشتر به‌دنبال کسانی هستند که شبیه خودشان باشند؟ آنها در ضمن تحقیق به جواب مثبت رسیدند و اعلام کردند افراد تمایل دارند با شخصی مانند خودشان ازدواج کنند و حتی با این نتیجه، ازدواج‌های آنجلینا جولی را توضیح می‌دهند، آنها می‌گویند به همین دلیل است که ازدواج او با جانی لیمیلر و بیلی باب تورنتون بسیار کوتاه و کمتر ۲ سال بوده ‌است ولی در عوض ازدواج او با براد پیت یعنی یکی از معروف‌ترین چهره‌های حال حاضر دنیا بیشتر از ۶ سال است که دوام پیدا کرده ‌است.



واقعا زیبایی چقدر مهم است؟

این تحقیقات نشان می‌دهد که انسان های با ظاهر بسیار زیبا به سمت هم جذب می‌شوند و وقتی با هم ازدواج می‌کنند، زندگی خانوادگیشان بسیار عالی خواهد شد اما از آنجا که این تحقیقات بیشتر روی زوج‌های جوان انجام شده ‌است می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که زیبایی مطلق در مراحل اولیه رابطه اهمیت دارد. اما نقش زیبایی ظاهری در دوام بیشتر ازدواج و در سنین پیری تقریبا همچنان یک راز است. البته یک تحقیق جدید نشان می‌دهد ظاهر بعد از آن جذب شدن اولیه هم همچنان دارای اهمیت است اما به طریقی متفاوت.

 


عمر ازدواج آنها کوتاه است

در تحقیق ذکر شده زوج‌هایی که مرد ظاهر بهتری نسبت به زن داشت، هر دو طرف چندان حمایت‌کننده نبودند. یکی از محققان این تحقیق می‌گوید که زن‌ها معمولا درجه حمایتی که از طرف مرد دریافت می‌کنند را به‌خود او منعکس میکنند. مردی که ظاهر پایین‌تری نسبت به زن خود دارد، چیزی بیشتر از آنچه انتظارش را داشته در اختیار دارد به همین دلیل همه تلاشش را می‌کند تا آن رابطه را پابرجا نگه دارد. مردهایی که ظاهر بهتری نسبت به همسران خود دارند، ممکن است تعهد کمتری داشته باشند و این ممکن است باعث کمتر بودن عمر ازدواج آنها شود.
 



تفاوت معیارهای خانم‌ها و آقایان

از آنجا که خانم‌ها دنبال مردی برای زندگی هستند، ممکن است کسی را انتخاب کنند که از نظر ظاهری پایین‌تر از آنها باشد و حتی تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ازدواج‌هایی که در آن زن از نظر ظاهری بهتر از مرد است، بسیار پردوام‌تر و مثبت‌تر است. تصور محققان از دلیل آن، این است که مردها اهمیت زیادی به زیبایی می‌دهند و به زیبایی زن بسیار سریع واکنش نشان می‌دهند در حالی که خانم‌ها بیشتر می‌خواهند همسری داشته باشند که به خوبی از آنها حمایت کند، قابل اطمینان باشد و توان تامین خانواده را داشته‌باشد. محققان قبول دارند که مسئله زیبایی بسیار شخصی و نسبی است اما تحقیقات نشان می‌دهد که استانداردهای عمومی برای زیبایی وجود دارد مثل چشمان درشت، داشتن صورت متقارن و بینی کوچک و…
 


روند تحقیق چگونه بود؟

این تحقیق در دانشگاه تنسی ایالات‌متحده روی گروهی از زوج‌های همان کشور انجام شده ‌است.
 


انتخاب زوج‌ها بر چه اساس بوده ‌است؟

تیم تحقیقاتی روی ۸۲ زوج کار کردند؛ زوج‌هایی که طی ۶ ماه قبل ازدواج کرده و حدود ۳ سال قبل از ازدواج با هم آشنا شده‌ بودند. شرکت‌کننده‌های تحقیق بین ۲۰ تا ۲۵ سال داشتند. محققان گفت‌وگوی هر زوج در مورد یک مشکل شخصی را به‌مدت ۱۰ دقیقه فیلمبرداری کردند. فیلم‌ها بعدا از این جهت ارزیابی شد که آیا زوج‌ها درمورد مشکلشان یکدیگر را حمایت می‌کردند و پشت هم را داشتند یا نه؟ این مشکلات مسائلی از قبیل تصمیم به داشتن تغذیه سالم‌تر،شروع یک کار جدید و ورزش بیشتر را شامل می‌شد.
 


رتبه‌بندی زوج‌ها

یک شوهر منفی احتمالا در چنین موقعیتی می گوید، این مشکل توست و خودت باید حلش کنی. اما یک شوهر مثبت خواهد گفت: من با توام، کاری از دستم برمیاد برات انجام بدم؟

یک گروه از محققان زیبایی‌های ظاهری هر زوج را بین یک تا ۱۰ کدگذاری کردند که عدد ۱۰ بهترین و کامل‌ترین ظاهر را نشان می‌داد. تقریبا در یک‌سوم زوج‌ها، زیبایی زن‌ها بیشتر بوده، در یک‌سوم زیبایی مرد بیشتر بوده و سایر زوج‌ها ظاهری تقریبا هم ردیف داشتند.
 


نتیجه تحقیق

به‌طور کلی، در مواردی که زن ظاهر بهتری نسبت به مرد داشت، زن و مرد مثبت‌تر رفتار می‌کردند.نتیجه این تحقیق بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چراکه باورهای عمومی نشان می‌دهد که مردها حساسیت زیادی به زیبایی خانم‌ها دارند و زن‌ها بیشتر به قد و درآمد مردها اهمیت می‌دهند.

آیا میدانستید که

آیـا میـدانستیـد ؟!



آیا میدانستید که نوزاد انسان بیش از 300 استخوان دارد که با رشد بعضی از آنها به یكدیگر جوش می خورند ؟

آیا میدانستید که تقریباً یك سوم وزن یك زن و یك دوم وزن یك مرد را ماهیچه تشكیل می دهد ؟

آیا میدانستید که لایه بیرونی پوست انسان هر ۲ هفته یکبار با سلولهای جدید تعویض می شود ؟

آیا میدانستید که خوردن یک سیب اول صبح، بیشتر از قهوه باعث دور شدن خواب آلودگی می‌شود ؟

آیا میدانستید که موشهای صحرایی سالانه یک سوم ذخایر غذایی جهان را نابودمی سازند ؟

آیا میدانستید که چین بیشتر از هر کشوری همسایه دارد، چین با ۱۳ کشور هم مرز است ؟

آیا میدانستید که موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند ؟

آیا میدانستید که خوردن کاهو مانع ریزش و سفید شدن موها می گردد ؟

آیا میدانستید که برای جلوگیری از جوانه زدن سیب زمینی باید درون سبد آن یک عدد سیب درخت قرار دهید ؟

آیا میدانستید که یک نوع وزغ وجود دارد که در بدن خود2200 سم كافی برای كشتن انسان را دارد ؟

آیا میدانستید که مادر و همسر گراهام بل مخترع تلفن هر دو ناشنوا بوده اند ؟

آیا میدانستید که بیشترین سر دردهای معمولی از كم نوشیدن آب می باشد ؟

آیا میدانستید که سس کچاپ در سال ۱۸۳۰ به عنوان یک دارو به فروش می‌رفته است ؟

آیا میدانستید که دانشمندان ثابت کرده اند که گل سرخ ترکیبی از بوی 40 نوع گل مختلف است ؟

آیا میدانستید که اگر کلفتی تار عنکبوت به اندازه مغز یک مداد به هم تنیده میشد می توانست یک هواپیمای بویینگ سنگین وزن را تحمل کند ؟

آیا میدانستید که این حقیقت دارد که به راستی فیل از موش می ترسد ؟

آیا میدانستید که شلوغ ترین مکان دنیا کندوی زنبور عسل است ؟

آیا میدانستید که در حال حاضر 6 میلیون اختراع در جهان وجود دارد که ادیسون با 1094 اختراع رکورد دار است ؟

آیا میدانستید که اگر تمام کرات منظومه شمسی را با هم جمع کنیم و سپس آن را دو برابر کنیم باز هم به اندازه کره مشتری نمی شود ؟

آیا میدانستید که وسعت کره ماه به اندازه قاره استرالیاست ؟

آیا میدانستید که ملخ ها فراوان ترین موجودات بر روی زمین هستند و موجوداتی هستند که در روز دو برابر وزن خود غذا می خورند ؟

آیا میدانستید که هر چشم مگس از 10 هزار عدسی تشکیل شده است ؟

آیا میدانستید که طبیعت سیاره اورانوس بر خلاف زمین است یعنی دو قطبش گرم و قسمت های استوایی آن بسیار سرد است ؟

آیا میدانستید که سوسک ها مقاوم ترین موجودات در برابر گرسنگی هستند. آنها می توانند یک ماه بدون غذا و دو ماه بدون آب زنده بمانند ؟

آیا میدانستید که نیروی جاذبه ماه میتواند باعث زمین لرزه شود ؟

آیا میدانستید که شیارهاى کف دست کمکی براى بهتر گرفتن اشیاء است ؟

آیا میدانستید که لاشخورها قادر به دیدن یك موش كوچك از ارتفاع 4 كیلومتری می باشند ؟

آیا میدانستید که مردم فیلیپین به بیش از ۱۰۰۰ لهجه سخن می گویند ؟

آیا میدانستید که مورچه ها هم شمردن بلدند و قدم هایشان را برای مسیر یابی می شمارند ؟

آیا میدانستید که مصرف زغال اخته از تنگی عروق خون جلوگیری می كند ؟

آیا میدانستید که خورشید در مدار کهکشان شیری با سرعت 900000 کیلومتر در ساعت حرکت می کند ؟

آیا میدانستید که نام قدیم یونان، هلاس برگرفته از هلیوس خدای خورشید بوده است ؟

آیا میدانستید که فقط قورباغه های نر قور قور می کنند ؟

آیا میدانستید که خرس با تمام سنگینی خود می تواند با سرعت 50 كیلومتر در ساعت بدود ؟

آیا میدانستید که افراد باهوش داراى روى و مس بیشترى در موهایشان هستند ؟

آیا میدانستید که شكلات بر عصب و قلب سگ تاثیر بد دارد، با کمی شكلات میتوان یك سگ را کشت ؟

آیا میدانستید که یک قطره لیكور عقرب را دیوانه می كند و عقرب خودش را نیش می زند و می كشد؟

آیا میدانستید که مایع موجود در نارگیل نارس را می توان بجای پلاسمای خون استفاده كرد ؟

آیا میدانستید که درخت بلوط تا قبل از پنجاه سالگی میوه نمی دهد ؟

آیا میدانستید که زهره تنها سیاره ای است كه در جهت عقربه های ساعت بدور خودش می چرخد ؟

آیا میدانستید که برای اینكه ۷۰۰ گرم به وزن شما اضافه شود باید ۹ كیلو سیب زمینی بخورید ؟

آیا میدانستید که در بین انواع خرس، خرس پاندا بزرگ ترین جمجمه را دارد ؟

آیا میدانستید که شیرینی تنها مزه ای است كه جنین در رحم مادر هم می فهمد ؟

آیا میدانستید که زنبور عسل ۵ چشم دارد كه ۲ تا اصلی در بغل سر و ۳ تا بر روی سر او قرار دارد ؟

آیا میدانستید که 20 درصد آب شیرین جهان میان آمریكا و كانادا قرار دارد ؟

آیا میدانستید که بیماری قند اولین عامل كوری در مردم جهان است ؟

آیا میدانستید که دانشمندان دریافته اند که مورچه ها همچون انسان صبح ها خمیازه می کشند ؟

آیا میدانستید که زنبور از بوی عرق بدش میاید و به كسی كه بدنش بو دهد یا عطر زده باشد حمله می‌كند ؟

آیا میدانستید که رنگ سفید برای زنبور عسل آرامش دهنده و رنگ قهوه ای ناراحت كننده است ؟

آیا میدانستید که نعناع سكسکه و تنگی نفس را شفا می دهد ؟

آیا میدانستید که جرم زمین هشتاد و یک برابر ماه است ؟

آیا میدانستید که وقتی به خورشید نگاه می کنید 8 دقیقه قبل از آن را مشاهده می کنید ؟

آیا میدانستید که قلب میگو در سر آن واقع است ؟

آیا میدانستید که ظروف پلاستیکی تقریبا 50 هزار سال در برابر تجزیه مقاومند ؟

آیا میدانستید که حس بویایی مورچه با سگ برابری می کند ؟

آیا میدانستید که تصمیم بر این بود که کوکاکولا به عنوان دارو استفاده شود ؟

آیا میدانستید که فنلاند از 170 هزار و 585 جزیره تشکیل شده است ؟

آیا میدانستید که در زبان عربی برای کلمه شمشیر 850 واژه مختلف وجود دارد ؟

آیا میدانستید که برای تخمین زدن حشره های روی زمین کافیست به ازای هر انسان 200 میلیون حشره ریز و درشت در نظر بگیریم ؟

آیا میدانستید که فیل تنها حیوانی است که نمی تواند بپرد ؟

آیا میدانستید که قلب وال در هر دقیقه فقط 9 بار می زند ؟

آیا میدانستید که در سال 1380 تعداد گوسفندان زلاندنو 44 میلیون راس اعلام شد در حالی که جمعیت این کشور 4 میلیون نفر بود ؟

آیا میدانستید که ستارگان آبی داغتر از خورشید و قرمز ها سردتر از آن هستند ؟

آیا میدانستید که بزرگترین فیلسوف غرب "فردریش نیچه" می گوید راستگو ترین مردم جهان ایرانیان هستند ؟

آیا میدانستید که اگر روند شیوع سرطان در همین حد بماند حدود سی و پنج درصد احتمال دارد که شما در طول زندگی تان به یکی از انواع سرطان مبتلا شوید ؟

آیا میدانستید که اگر تمام رگهای خونی را در یک خط بگذاریم تقریبا ۹۷۰۰۰ کیلومتر می شود ؟

آیا میدانستید که زرافه ایستاده وضع حمل می‌کند و نوزادش از فاصله ۱۸۰ سانتی متری به زمین میافتد ؟

آیا میدانستید که اولین اتومبیل را مظفرالدین شاه قاجار وارد ایران کرد ؟

آیا میدانستید که قدرت بینایی جغد ۸۲ برابر قدرت دید انسان است ؟

آیا میدانستید که ایرانیان در ۲۵۰۰ سال پیش در تخت جمشید دارای صفحات پخش موسیقی بوده اند ؟

خاطـره ای تفـکربرانگیـز از پـروفسور حسـابی




پروفسور حسابی؛ ملقب به پدر فیزیک ایران بعد از ملاقاتی كه با انیشتین داشتند و پس از آنكه انیشتین به ایشان نوید می دهند كه نظریه شما در آینده ای نه چندان دور، علم فیزیك را در جهان متحول خواهد كرد، به پروفسور پیشنهاد می دهد كه برای تكمیل نظریه خود در آزمایشگاه مجهز دانشگاه شیكاگو به كار خود ادامه دهد. در ادامه ایمیل خاطره ای بسیار آموزنده از ایشان در دانشگاه شیکاگو نقل شده كه هر ایرانی را به فكر وا می دارد. امیدوارم شما دوستان هم فرصت خوندنش رو از دست ندهید ...

دانشگاه شیکاگو بسیار پیشرفته بود. مهم تر از هر چیزی آزمایشگاه های متعدد و معتبر آن بود.

من در لابراتوار بسیار پیشرفته اپتیک، مشغول به کار شدم. در خوابگاه دانشگاه هم اتاق مجهزی برای اقامت، به من داده بودند.

از نظر وسایل رفاهی، مثل اتاق یک هتل بسیار خوب بود. آدم باورش نمی شد، این اتاق در دانشگاه باشد. معلوم بود که همه چیز را، برای دلگرمی محققین و اساتید، فراهم کرده بودند.

نکته خیلی مهم و حائز اهمیت، آزمایشگاه ها و چگونگی تجهیزات آن بود. یک نمونه از آن مربوط به میزی می شد که در آن آزمایشگاه به من داده بودند. این میز کشوی کوچکی داشت.

از روی کنجکاوی آنرا بیرون کشیدم و با کمال تعجب، چشمم به یک دسته چک افتاد. دسته چک را برداشتم و متوجه شدم تمام برگه های آن امضا شده است!

فوراً آنرا نزد پروفسوری که رئیس آزمایشگاه ها و استاد راهنمای خودم بود بردم. چک را به او دادم و گفتم: ببخشید استاد، که بی خبر مزاحم شدم. موضوع بسیار مهمی اتفاق افتاده است. ظاهراً این دسته چک مربوط به پژوهشگر قبلی بوده و در کشوی میز من جا مانده است. و اضافه کردم، مواظب باشید، چون تمام برگ های آن امضا شده است، یک وقت گم نشود.

پروفسور با لبخند تعجب آوری، به من گفت: این دسته چک را دانشگاه برای شما، مانند تمام پژوهشگران دیگر دانشگاه، آماده کرده است، تا اگر در هنگام آزمایش ها به تجهیزاتی نیاز داشتید، بدون معطلی به کمپانی سازنده تجهیزات اطلاع بدهید. آن تجهیزات را، برای شما می آورند و راه می اندازند و بعد فاکتوری به شما می دهند. شما هم مبلغ فاکتور شده را روی چک می نویسید و تحویل کمپانی می دهید. به این ترتیب آزمایش های شما با سرعت بیشتری پیش می روند.

توضیح پروفسور مرا شگفت زده کرد و از ایشان پرسیدم: بسیار خوب، ولی این جا اشکالی وجود دارد، و آن امضای چک های سفید است؛ اگر کسی از این چک سوء استفاده کرد، شما چه خواهید کرد؟با لبخند بسیار آموزنده ای چنین پاسخ داد: "بله، حق با شماست. ولی باید قبول کنید، که درصد پیشرفتی که ما در سال بر اساس این اعتماد به دست می آوریم، قابل مقایسه با خطایی که ممکن است اتفاق بیفتد نیست."

"این نکته، تذکر یک واقعیت بزرگ و آموزنده بود. نکته ای ساده که متاسفانه ما در کشورمان نسبت به آن بی توجه هستیم."

یک روز که در آزمایشگاه مشغول به کار بودم، دیدم همین پروفسور از دور مرا به شکلی غیر معمول، نگاه می کند. وقتی متوجه شد که من از طرز دقت او نسبت به خودم متعجب شده ام، با لبخندی بسیار
جذابی کنارم آمد و گفت: آقای دکتر حسابی، شما تازگی ها چقدر صورتتان شبیه افراد آرزومند شده است؟ آیا به دنبال چیزی می گردید، یا گم گشته خاصی دارید؟

من که از توجه پروفسور تعجب کرده بودم با حالت قدرشناسی گفتم: بله، من مشغول تجربه ی نظریه ی خودم در مورد عبور نور از مجاورت ماده هستم. برای همین، اگر یک فلز با چگالی زیاد، مثل شمش طلا با عیار بالا داشتم، از آزمایش های متعدد، روی فلزهای معمولی خلاص می شدم و نتایج بهتری را در فرصت کمتری به دست می آوردم؛ البته این یک آرزوست.

او به محض شنیدن خواسته ام، گفت: پس چرا به من نمی گویید؟

گفتم آخر خواسته من، چیز عملی نیست. من با شمش آلومینیوم، میله برنز و میله آهنی تجربیاتی داشته ام. ولی نتایج کافی نگرفته ام و می دانم که دستیابی به خواسته ام غیر ممکن است.

پروفسور وقتی حرف های مرا شنید از ته دل خنده ای کرد و اشاره کرد که همراه او بروم.

با پروفسور به اتاق تلفنخانه دانشگاه آمدیم. پروفسور با لبخند و شوق، به خانمی که تلفنچی و کارمند جوان آنجا بود، سفارش شمش طلا داد و خداحافظی کرد و رفت.

من که هنوز باورم نمی شد، فکر می کردم پروفسور قصد شوخی دارد و سربه سرم می گذارد. با نومیدی به تعطیلات آخر هفته رفتم.

در واقع 72 ساعت بعد، یعنی روز دوشنبه که به آزمایشگاه آمدم، دیدم جعبه ای روز میز آزمایشگاه است. یادداشتی هم از طرف همان خانم تلفنچی، روی جعبه قرار داشت که نوشته بود امیدوارم این شمش طلا، به طول 25 سانتی متر و با قطر 5 سانتی متر با عیار بسیار بالایی به میزان 24، که تقاضا کرده اید، نتایج بسیار خوبی برای کار تحقیقی شما بدست دهد.

با ناباوری ولی اشتیاق و امید به آینده ای روشن کارم را شروع کردم. شب و روز مطالعه و آزمایش می کردم تا بهترین نتایج را بدست آورم.

حالا دیگر نظریه ام شکل گرفته بود و مبتنی بر تحقیقات علمی عمیق و گسترده ای شده بود.

بعد از یکسال که آزمایش های بسیار جالبی را با نتایج بسیار ارزشمندی به دست آورده بودم، نزد آن خانم آوردم و شمش طلای خرده شده و تکه تکه را که هزار جور آزمایش روی آن انجام داده بودم را داخل یک
جعبه روی میز خانم تلفنچی گذاشتم.

به محض اینکه چشمش به من افتاد مرا شناخت و با لبخند پر مهر و امیدی، از من پرسید: آیا از تحقیقات خود، نتایج لازم را بدست آوردید؟

فوراً پاسخ دادم: بلی، نتایج بسیار عالی و شایان توجهی، بدست آوردم. به همین دلیل نزد شما آمده ام که شمش را پس بدهم، ولی بسیار نگران هستم. زیرا این شمش، دیگر آن شمش اولی نیست، و در جعبه را باز کردم و شمش تکه تکه شده را به او نشان دادم و پرسیدم حالا باید چه کار کنم؟ چون قسمتی از این شمش را بریده ام، سوهان زده ام و طبیعتاً مقداری از طلاها دور ریخته شده است.

خانم تلفنچی با همان روی خوش لبخند بیشتری زد و به من گفت: اصلاً مهم نیست، نتایج آزمایش شما برای ما مهم است. مسئولیت پس دادن این شمش با من است.

وقتی با قدم های آرام و تفکری ژرف از آنچه گذشته است، به خوابگاه می آمدم، به این مهم رسیدم، که علت ترقی کشورهای توسعه یافته، همین اطمینان خاطر و احترام کارکنان مراکز تحقیقاتی می باشد و بس، یعنی کافیست شما در یک مرکز آموزشی، دانشگاهی و یا تحقیقاتی کار کنید، دیگر فرقی نمی کند که شما تلفنچی باشید یا استاد.

چون تمام مجموعه آن مراکز در کشورهای پیشرفته دارای احترام هستند و بسیار طبیعی است که وقتی دست یک پژوهشگری در امر تحقیقات و یا تمام تجهیزات باز باشد و دارای احترامی شایسته باشد، حاصلی به جز توسعه علمی در پی نخواهد داشت.


منبع: كتاب استاد عشق تالیف ایرج حسابی

انتـظارات گفتـاری خانـم ها از آقایـان و بالـعکس




جملاتی که خانم ها دوست دارند آنها را بشنوند


1. روز خوبی داشتی؟

هـنـگامیـكه از همسر خود در مورد چگونگی گذراندن روزش پرسش میكنید، برداشت او این خواهد بود كه شما انسان با فكری هستید و مشتاقید بدانید وی ساعات كاری خود را چگونه سپری كرده است. اما یـك هشـدار: ایـن سـؤال بـه هـمـسـر شـمـا مجوز آن را خواهد داد كه چند ساعتی در مورد كوچكترین اتفاقاتی كه برایش افتاده صحبت نمایـد. پس برای مدت زمانی طولانی آماده نشستن و شنیدن داستانهای او شوید.

نکته : زنها به آنچه كه در فكر شما میگذرد، توجه زیادی دارند. پرسش در مورد چگونگی روز او نشان می دهد كـه شمـا پذیرا، مشتـاق و علاقمند به گوش دادن حرفهای همسرتان هستید. با این عمل به او فرصتی می دهیـد تا خودش را خـالی نـموده و شما را به عنوان همراز و محرم اسرار خود در نظر بگیرد. اگر چه ممكن است بیش از زمانی كه انتظار دارید مجبور به شنیدن صحبتهایش شوید، اما وقتی تمام شد، او شروع به صحبت در مورد شما خواهد كرد.

2. نمی تونم بگم چقدر دلربا و زیبا هستی

همانطور كه مشخص است، این بـه او مـی رسـاند كه وی برای شما جذاب بوده و فرد دیـگری بـه چشمتان نمی آید. از طرف دیگر باعث افزایش اعتماد بنفس در او خواهد شد.

نکته : این جمله بخصوص در روابط زناشویی بلند مدت مؤثر واقع می شود چرا كه شما به همسر خود اطمینان میدهـید هنوز به او علاقه دارید. در عوض همسرتان نیز سعی خواهد كرد این زیبایی و دلربایی را با شما تقسیم نماید.

3. در مورد ‌[هر چیزی] چه احساسی داری؟

پـرسیدن این سؤال به همسرتان نشان می دهد كه شما خالصانه برای احـساسـات او اهمیت قائل هستید. زنها عاشق بیان احساسات خود در مورد هر موضوع قابل تصوری می بـاشند. با این حـال بـدانید كه خود را در دام گفـتگویـی طولانی و عمیق در مورد آن موضوع گرفتار خواهید كرد. بنابراین اگر شب تصمیم تماشای مسابقه فوتبالی را دارید، این سؤال را مطرح نكنید.

نکته :
این سؤال بیانگر جنبه مهربانی و دلسوزی یك فرد است. وقتی همسرتان در می یابد كه شما توجهتان را به وی مبذول داشته اید، او نـیـز متقابلا تمام احساسات خود را با شدتی بسیار بیشتر، اهدا خواهد نمود. یعنی اگـر قـبـلا فـقـط فردی جذاب بشمار می آمدید، اكنون همانند جواهری در چشم او جلـوه خواهید كرد.

4. تو زیباتر از دوستان دیگرت هستی

قرار دادن او از بین همتاهایش بر سكوی نخست زیبایی باعث بالا رفتن اعتمـاد بـنفـس وی شـده و سـبـب می گـردد تا هـمـسر شمـا در تـصـوراتش بر دوستان هم جنس خود بتواند فرمانروایی كند. این تحسین و تعریف بسیار مهمی در دنیای زنانه محسوب شده و امتیاز شما را در نزد همسرتان ارتقای چشمگیری خواهد داد.

نکته : گذشته از اینكه باعث می گـردد او از لحاظ زیبایی ظاهری خود را برتر از اطرافیانش تصور كند، این جمله كوتاه به همسرتان تفهیم میكند كه شما تا چه حد برای وی ارزش قائل هستید. بعلاوه زمانی كه دوستانش پیش شـما هستند، كمتر احساس نگرانی خواهد كرد. او در مـورد خـودش احـسـاس خـوبـی نموده و پاداش سلیقه بخرج دادن شما را خواهد داد. با اینحال یك احتمال جانبی بالقوه وجود دارد: یك همسر حسود این سخن را مدركی برای متهم نمودن شما به اینكه قصد برانداز نمودن و چشم دوختن به دوستانش را دارید، بشمار خواهد آورد.

5. تو واقعا زرنگ و باهوشی

با تـصـدیـق نـمودن هـوش و ذكـاوت وی، ایـن معـنی را می رسانید كه علاوه بر محاسن ظاهری، متوجه ذهن و فكر توانمندش نیز شده اید. هـمـسر شـما بـا شنیدن این جمله در مورد همه جوانب زندگی خود احساس رضایت و خوشنودی خواهد نمود. این سخـن نشانه احترام از طرف شما برای همسرتان محسوب میگردد.

نکته : همسرتان این مسئله را كه شما فقـط بـه فـكر روابط جنسی نیستید و قادرید ماورای چنین موضوعات فكر كنید را تحسین خواهـد كرد. زنها عاشق مردان صـمـیمی و خـوش قـلب مـی بـاشند و هیچ چیزی بهتر از بیان و تشخیص هوش و ذكاوت آنها نمی تواند صفات آقا منشانه شما را آشكار نماید.

6. در روابط زناشویی بسیار خوب هستی

بیان این جمله باعث می گـردد هـمـسرتان احساس كند كه یك الهه است. شنیدن این عبارت به همسر شـما تفهیم می كنـد كـه روابـط جنسی و زناشویی او به چشم شما بی عیب و نقص بوده و باعث می گردد كه احساس نماید واقعا می داند كـه چگـونه باید مرد خود را راضی نگاه دارد.

نکته : تحسین و تمـجید از عملكرد او نشانگر این است كه شما به روابط جنسی فقط به عنوان ابزاری برای ارضا نــمودن خود نگاه نكرده، بلكه همه جنبه های آنرا مورد ستایش قرار میدهید.

7. می خواهم همه عمرم را با تو سپری كنم

ایـن جمله ای سنگین است؛ معنی آن فاصله زیادی با دادن پیشنهاد برای ازدواج نـدارد. بنابراین پیش از گفتنش به نامزدتان مراقب عواقبش باشید. اما بخاطر داشته باشید كه ریسك كردن اغلب پاداش و نتیجه مطلوب به دنبال خواهد داشت. هنگامیـكه این جـمله را بیان می دارید، او از لحاظ روانی بسیار سركیف می گردد. جـمـلات دیـگـری كـه تقریبا همین نتیجه را داشته ولی تعهدآوری آنها كمتر می باشد، عبارتند از: "فقط تو میتونی تا این حد منو خوشحال كنی" و "من دوست ندارم با هیچ كس دیگری جز تو باشم."

نکته : همـه زنـها عاشق شنیدن جملاتی حاكی بر سرسپردگی دیرپا و با دوام از همسرشان هستند. مطمـئـن بـاشیـد كـه بـعد از گفتن این جمله سلامی همیشگی را از او خواهید شنید.

8. تو بهترین دوست منی

به او می گویید كه چگونه ماورا و فراسوی مسائل جنـسی می اندیشید و به این معنی اسـت كه برای رابطه اتان ارزش قائل هستید و مایلید كارهایی را بـهـمراه او انجام دهید كه مردان دیگر ممكن است رغبتی به آن نداشته باشند. همسرتان بعد از شنـیـدن ایـن جمله پیوستگی مقاومت ناپذیری با شما پیدا خواهد نمود.

نکته : این جـملات شـما را در نـظر وی بـجای یـك فرد عادی كه مجبور به گذراندن وقتش با او است، به انسانی معنی دار و جذاب تـبـدیـل میكند. این شما را به ابتدای لیست خواسـتگـاران پرتاب میكند چراكه شما به مهمترین نكته اشاره كرده اید: دوستی و رفاقت.

9. تو یك مادر ایده آل خواهی شد

اغلب زنها به دنبال این هستند كه روزی بچه دار شونـد. هـمـچـنین اكـثـرا با خود كلنجار می روند كه آیا در این راه مـوفـق خـواهد بـود یـا خـیر. بـا گفـتن این جمله به او اطمینان می دهید كه حتما به هدفش خواهد رسید. به علاوه با ارضـای نیازهای درونی او باعث آرامش و تسكین وی می شوید. بیان این كلمات از زبان شما به عنوان یك همسر، او را تبدیل به خوشحال ترین انسان روی زمین خواهد نمود.

نکته : اینـگونه بطورغیر مستقیم به همسر خود می فهمانید كه مایلید از او بچه دار شوید. واضح است كه این نوایی بسیار خوشایند در گوش او می باشد. از این نقطه، همسرتان بیشتر پذیرای پیشرفت و ترقی شما خواهد شد.

10. تو زندگی منو كامل می كنی

این به او می گوید كه تنها فرد مورد علاقه شما است. همه زنها دوست دارند این جمله را از شوهرشان بشنوند. بـیـان ایـن عبـارت بـه مفهوم آن است كه شما همسر خود را بصورت كامل پذیرفته ایـد و ایـنـكه او به صـورت موجودی اجتناب ناپذیر و همیشگی برای شما در آمده است. در همسرتان احساس لـذت بـخش غیر قابل تصوری بوجود آمده و تا چندین روز لبخند از لبانش جدا نخواهد شد.

نکته : این جـمـله اسـاسـا مـی گـوید كه شما در زندگی به او نیاز داشته و نمیـتوانید بدون او به زندگی ادامه دهید. زنها از شنیدن چنین جملاتی بسیار مشعوف میگردند.

11. به زبان راندن کلمه "دوستت دارم"

این جمله "دو كلمه ای" معروف و كوتاه كـه هـمگی ما برایـش اهـمیت بسیار زیادی قائل هستیم، می تواند تاثیر شگرفی به همراه داشته بـاشد. اگر ازدواج كرده اید خوب است هر روزه چندین بار برای همسرتان تكرارش نمایید.

نکته : گفتن این عبارت بهـمسرتان بـاعث روشن نگاه داشتن شعله های آتشی می گردد كه همیشه نیاز به برافروزی دارند. اگـر در بـین شما كسانی تـا حال این جمله را به همسرشان نـگفـتـه انـد، هر گاه احساس آمادگی نمودید، تردید به خود راه نداده و آن را بیان كنید. هیچگاه از گفته خود پشیمان نخواهید شد وقتی كه عكس العمل او را می بینید (یا احساس می كنید).


و اما

جملاتی که آقایان دوست دارند آنها را بشنوند


اگر تازه نامزد کرده اید یا اگر مدتی است که ازدواج کرده اید، بدانید که مواردی وجود دارد که هیچگاه تغییر نمی کند مثل احساس نیاز به تقدیر و تشکر یا احساس نیاز به داشتن رابطه خصوصی؛ و این فقط مختص آقایان نیست بلکه شما خانم ها را نیز شامل می شود. در زیر 6 مورد وجود دارد که با گفتن آنها به نامزد یا شوهرتان در هر مرحله از ازدواج که هستید، او را سرشار از عشق و علاقه می کنید.

1. عالی به نظر می رسی

مردها احساس ناامنی می کنند درست مثل خانمها. اگر آقایان این ضعفشان را نشان دهند یا نه، اما گاهی اوقات تعجب می کنند اگر شکمشان بزرگ شده باشد و از کمربندشان جلوتر زده باشد یا موارد دیگر. پس گاهی اوقات باید از آنها تعریف و تمجید کرد.

2. من عاشق هیکل تو هستم

ما با گفتن این جمله نمی خواهیم دروغ بگوییم. این جمله را بدون اینکه بخندید یا شرمنده شوید بگویید. مردها نسبت به بدنشان حساس هستند و همچنین آنها دوست دارند بدانند بدنشان شما را مجذوب می کند.

3. خانمی در حال نگاه کردن شماست

بله، این جمله به اعتماد به نفس او کمک می کند. اما با گفتن این جمله به او نشان می دهید که شما فقط زن هایی که به او خیره شده اند را نگاه می کنید و از اینکه به او بگویید ابایی ندارید. با گفتن این جمله به او می فهمانید که به او مطمئن هستید و از این بابت که او توسط دختر دیگری گمراه نمی شود خیالتان راحت است.

4. حق با شماست

ما همه دوست داریم که حق با ما باشد که مردها هم از این مقوله مستثنی نیستند. شما می دانید چه مواقعی؟ گاهی اوقات. وقتی که حق با اوست بهتر است به او بگویید مخصوصا اگر با هم بحث کرده اید. مطمئنا فکر می کنید که با گفتن این جمله همسرتان فکر می کند که شما ترسیده اید یا در بحث کم آورده اید اما این جمله باعث می شود که بحثتان تمام شود. با شنیدن این جمله، به همسرتان احساس خوبی دست می دهد و به او ثابت می شود که شما فردی منطقی هستید و اشتباهتان را پذیرفته اید و این به هموار کردن مخالفت های بعدی تان کمک می کند.

5. این پیچ را باز می کنی؟

مردها دوست دارند احساس مردانه کنند. این نکته ریشه در فرهنگ ما دارد. کمک کردن در کارهای ساده به آنها احساس خوبی می دهد. ما نمی گوییم که شما از آنها کارهایی را بخواهید انجام دهند که از دست خودتان برمی آید اما اگر به دستیار نیاز داشتید، همسرتان مورد خوبی هستند که آنها را هم شاد می کند.

6. تو کچل نیستی !

حدود یک چهارم مردها در سن 25 سالگی ریزش مو پیدا می کنند و تا سن 60 سالگی دو سوم موهایشان را از دست می دهند. از دست دادن موهایشان برای آنها ترسی را به دنبال می آورد. بنابراین حتی اگر همسرتان مقداری تاسی پیدا کرده است، به او بگویید که کچل نیستی. این جمله دقیقا معادل این است که شما بپرسید به نظر شما این جینی که پای من است مرا چاق نشان می دهد؟ نه عزیزم البته که نه.



سخنانی پر معنی از بزرگان

 



  من هرگز شکست نخورده ام، بلکه راه هایی را کشف کرده ام که به آن چیزی که می خواهم منجر نمی شوند. - توماس ادیسون

-------------------------------------

    میزی برای کار، کاری برای تخت، تختی برای خواب، خوابی برای جان، جانی برای مرگ، مرگی برای یاد، یادی برای سنگ - زنده یاد حسین پناهی

-------------------------------------

    در روزگاری که دروغ یک واقعیت عمومی است، به زبان آوردن حقیقت یک اقدام انقلابی است - منسوب به جورج ارول

-------------------------------------

    همه ی افراد با استعداد هستند، اما اگر شما یک ماهی را بر اساس تواناییش در بالا رفتن از درخت بسنجید، آن ماهی تمام عمرش را بر این باور خواهد گذارند که یک بی دست و پای احمق است. - آلبرت اینشتین

-------------------------------------

    وقتی می‌خواهی موفقیت خود را ارزیابی کنی، ببین چه را از دست داده‌ای که این را به دست آورده‌ای. - تنزین گیاتسو (چهاردهمین دالایی لاما)

-------------------------------------

    ان کس که حاضر است یک ساعت از عمرش را تلف کند، هنوز ارزش عُمر را درک نکرده است. - چالرز داروین

-------------------------------------

    افراد در جستجوی چیزی که بدان نیازمندند، به سفر می روند و برای یافتنش به وطن خود بازمیگردند. - جورج ادوارد مور

-------------------------------------

    اگر نمی توانید چیزی را به سادگی توضیح دهید، آن چیز را به خوبی درک نکرده اید. - آلبرت اینشتین

-------------------------------------

    تنها چیزی که "بدی" نیاز دارد تا موفق شود، سکوت و بی تفاوتی انسان های خوب است. - ادموند بورک

-------------------------------------

    ترجیح میدهم تا مردم به خاطر کسی که هستم از من متنفر باشند تا به خاطر کسی که نیستم، به من عشق بورزند. کرت کوبین

 

    روزی که بدون خنده سپری شود، یک روزِ تلف شده است. - چارلی چاپلین

-------------------------------------

    رفیق واقعی کسیه که به تو آزادیِ کامل میده تا خودِت باشی. - جیم موریسون


آيا ميدانستيد؟


آیا میدانستید که خورشید روزانه معادل صد و بیست و شش هزار میلیارد اسب بخار انرژی به زمین می‌فرستد ؟

آیا میدانستید که زمین از حیث بزرگی پنجمین و از حیث فاصله با خورشید، سومین سیاره منظومه شمسی است ؟

آیا میدانستید که هر ساله حدود پانصد شهاب‌سنگ نسبتا" بزرگ به زمین برخورد می‌کند ؟

آیا میدانستید که ایرانیان اولین بار نمایش های همگانی (تئاتر) را اجرا نموده اند و همانها گریم و ساخت نقاب را در ۱۵ هزار سال پیش پایه گذارده اند ؟

آیا میدانستید که گرده گل هرگز فاسد نمی شود و از محدود مواد طبیعی است که تا زمان نامحدودی باقی می ماند ؟

آیا میدانستید که لاکپشت در بین جانوران جهان، طولانی ترین عمر را دارد و ممکن است تا۱۵۰سال عمر کند ؟

آیا میدانستید که بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب میباشد ؟

آیا میدانستید که نمک از پنج هزار سال پیش در سفره ما انسانها بوده است ؟

آیا میدانستید که خرگوش و طوطی تنها حیواناتی هستند که می‌توانند بدون برگشتن اشیاء پشت سر خود را ببینند ؟

آیا میدانستید که زهر مار کبری بیشتر بر روی مراکز تنفسی اثر کرده و باعث خفگی صید می‌شود ؟

آیا میدانستید که شاهنامه فردوسی ۷۵۰۰۰ بیت دارد ؟

آیا میدانستید که جنین بعد از هفته هفدهم خواب هم میتواند ببیند ؟

آیا میدانستید که وقتی به خورشید نگاه میکنید صحنه ۸ دقیقه قبل از آن را مشاهده میکنید ؟

آیا میدانستید که زمین در آغاز پیدایش خود ۲۰۰۰ بار بزرگتر از حجم کنونی خود را داشته است ؟

آیا میدانستید که مایع موجود در نارگیل نارس را می توان بجای پلاسمای خون استفاده کرد ؟

آیا میدانستید که بیماری قند اولین عامل کوری در مردم جهان است ؟

آیا میدانستید که رشد کودک در بهار بیشتر است ؟

آیا میدانستید که در امریکا سالیانه ۸۵ میلیون تن کاغذ مصرف می شود ؟

آیا میدانستید که دریای مدیترانه بین ۳ قاره اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد ؟

آیا میدانستید که جرم زمین هشتاد و یک برابر ماه است ؟

آیا میدانستید که جویدن آدامس هنگام خورد کردن پیاز، مانع از اشک‌ریزی شما می‌شود ؟

آیا میدانستید که برای تولید ۱ لیتر بنزین 23,5 تن گیاه در گذشته مدفون شده است ؟

آیا میدانستید که بیشترین عمل زیبایی در ایران انجام میشود ؟

آیا میدانستید که آدولف هیتلر، گیاهخوار بوده است ؟

آیا میدانستید که پشه های مالاریا دندان دارند ؟

آیا میدانستید که در جهان به ۶۰۰۰ زبان تکلم میشود ؟

آیا میدانستید که حلزون می تواند سه سال بخوابد ؟

آیا میدانستید که دلفین ها با یک چشم باز می خوابند ؟

آیا میدانستید که قلب زنان نسبت به مردان تندتر می زند ؟

آیا میدانستید که ناراحتی های پا در زنان ۴ برابر مردان است ؟

آیا میدانستید که کوسه ها از بیماری سرطان در امان هستند ؟

آیا میدانستید که هیچ گورخری، خط های مشابه دیگری ندارد ؟

آیا میدانستید که ۱۳ درصد جمعیت جهان، صحرانشین هستند ؟

آیا میدانستید که چهار پنجم جانوران را حشره ها تشکیل داده اند ؟

آیا میدانستید که تنها در یک پرواز، زنبور عسل به ۷۵ گل سر می زند ؟

آیا میدانستید که چشم انسان معادل یک دوربین ۱۳۵ مگاپیکسل است ؟

آیا میدانستید که ژاپن، پرمصرف ترین کشور جهان در زمینه انرژی است ؟

آیا میدانستید که در ساخت دیوار بزرگ چین، آرد برنج به کار رفته است ؟

آیا میدانستید که توماس ادیسون، مخترع برق از تاریکی وحشت داشت ؟

آیا میدانستید که یک کودک ۴ ساله روزانه بیش از ۴۰۰ سوال می پرسد ؟

آیا میدانستید که شیرها تا سن ۲ سالگی قادر به غرش کردن نمی باشند ؟

آیا میدانستید که در هر یک گرم خاک، حدود ۱۰ میلیون باکتری زندگی می کند ؟

آیا میدانستید که استرس باعث می شود، مرغ ها پرهای خود را از دست بدهند ؟

آیا میدانستید که تعداد مرغ ها در سراسر جهان تقریبا با جمعیت انسان مساوی است ؟

آیا میدانستید که به طور متوسط، هر فردی ۵ سال از عمر خودش را صرف خوردن می کند ؟

آیا میدانستید که سرعت خواندن از صفحه رایانه نسبت به کاغذ معمولی ۲۵ درصد کندتر است ؟

آیا میدانستید که نقاش معروف لئوناردو داوینچی معروف ترین نقاشی خود به نام مونالیزا را نه تاریخ زد و نه امضا کرد ؟

آیا میدانستید که نوشیدن قهوه در طولانی مدت در فشار خون خانم‌ها تعادل ایجاد می‌کند ؟

آیا میدانستید که قدمت خالکوبی به بیش از ۵۰۰۰ سال میرسد ؟

آیا میدانستید که خوک‌ها به دلیل فیزیک بدنی قادر به دیدن آسمان نیستند ؟

آیا میدانستید که آب دریا دارای طلاست و این مقدار در حدود ۴ گرم در هر میلیون تن آب است ؟

آیا میدانستید که روزانه ۱۴۰۰۰ نفر به بیماری ایدز مبتلا می شوند ؟

آیا میدانستید که مقاوم تریم ماهیچه در بدن زبان است ؟

آیا میدانستید که با پیشرفت علم هنوز برای دانشمندان ساختن عسل کشف نشده است ؟

آیا میدانستید که اولـیـن تــمـاس تـلفـنی ایـران سـال ۱۲۸۵ خـورشـیـدی در تـهـران برقرار شد ؟

آیا میدانستید که خوردن کاهو مانع ریزش و سفید شدن موها میگردد ؟

آیا میدانستید که در قدیم ارزش نمک بیش از طلا بوده و از نمک برای نگهداری غذا استفاده می شده است ؟

آیا میدانستید که از هر 10 نفر، یك نفر در سراسر جهان در جزیره زندگی میكند ؟

آیا میدانستید که 98 درصد وزن آب از اكسیژن تشكیل یافته است ؟

آیا میدانستید که تمامی پستانداران به استثنای انسان و میمون كور رنگ میباشند ؟

آیا میدانستید که عمر تمساح بیش از 100 سال میباشد ؟

آیا میدانستید که اشعه ایكس از بلور الماس عبور نمی كند ؟

آیا میدانستید که اثر لب و زبان هر كس مانند اثر انگشت او منحصر بفرد می باشد ؟

آیا میدانستید که سطح شهر مكزیك سالانه ۲۵ سانتیمتر نشست میكند ؟

آیا میدانستید که نصف افراد زیر ۲۵ سال جهان در هندوستان زندگی می‌کنند ؟

آیا میدانستید که غیر ممکن است که بتوانید با چشمان باز، عطسه کنید ؟

آیا میدانستید که قلب گنجشک 100 بار در دقیقه می زند ؟

آیا میدانستید که مورچه ها هم شمردن بلدند و قدم هایشان را برای مسیر یابی میشمارند ؟

آیا میدانستید که بازیافت تنها یک بطری شیشه ای، مقدار انرژی مورد نیاز یک لامپ ۱۰۰ واتی به مدت ۴ ساعت را تامین می کند ؟

آیا میدانستید که پرنده فلامینگو قادر است با سرعتی حدود ۵۵ کیلومتر در ساعت پرواز کند. این پرنده در یک شب حدود ۶۰۰ کیلومتر مسافت را طی می کند ؟

گوگل و وبلاگ شما(درس اول)

یکی از مهمترین بحثها در مورد افزایش آمار بازدید یک صفحه ی اینترنتی(وبلاگ یا وبسایت) بحث بهینه سازی برای موتورهای جستجو و در راس این موتورها سایت گوگل است، گفته میشود در دنیا حدود شصت درصد جستجوهای اینترنتی از طریق گوگل انجام میپذیرد...

گوگل و وبلاگ شما(درس دوم)

در ادامه ی درس قبل درباره ی افزایش آمار وبلاگ از طریق گوگل امروز به توضیح بیشتر درباره ی کلمات کلیدی خواهم پرداخت. قبل از هر چیز شما میبایست کلمات کلیدی وبلاگ خود را پیدا کنید که.....

گوگل و وبلاگ شما(درس سوم)

درس سوم گوگل و وبلاگ شما درباره ی اهمیت کلمات کلیدی در قسمت آدرس وبلاگ شما.....

گوگل و وبلاگ شما(درس چهارم)

از مهمترین جاهایی که وجود یک کلمه ی کلیدی باعث خواهد شد تا موتورهای جستجو تصمیم بگیرند در سرچ آن کلمه یک صفحه را در رتبه های برتر نتایج جستجو قرار دهند عنوان آن صفحه است.....

گوگل و وبلاگ شما(درس پنجم)

بعد از توضیح اهمیت وجود کلمات کلیدی در قسمت عنوان یک صفحه در جهت بدست آوردن رتبه ای برتر در نتایج جستجو به قسمت دیگری که یکی از بیشترین اهمیت ها را دارد می پردازیم یعنی خود متن مطلب یک صفحه

گوگل و وبلاگ شما(درس ششم)

شاید قبل از شروع این درس لازم باشد توضیحی درباره ی متاتگها بدهم. متاتگها تگهایی هستند که در بین تگ هد (head) قرار می گیرند و معمولا توسط مرور گر به نمایش در نمی آیند بلکه حاوی راهنمایی هایی برای مرورگر و یا موتورهای جستجو هستند.

*عزیزانی که هیچ گونه آشنایی با کدهای اچ اتی ام ال ندارند پیشنهاد می شود ابتدا مطلب درباره ی اچ تی ام ال را مطالعه نمایند.

متاتگهای زیادی برای موتورهای جستجو وجود دارد که من در اینجا قصد ندارم تمام آنها را توضیح دهم اما به نظر میرسد دو متاتگ keywords و description برای جستجوگرهای اینترنتی از اهمیت بیشتری برخوردارند که شما می توانید هر دوی آنها را در بین تگ هد (HEAD) از قالب وبلاگ خود پیدا کنید و به صورتهای زیر هستند......

گوگل و وبلاگ شما(درس هفتم)

حتی اگر وبلاگ شما به عکس و تصویر اختصاص نداشته باشد احتمال فراوانی دارد در هر مطلبی که به وبلاگ ارسال می کنید از تصاویر نیز استفاده کنید . نقش تصاویر در بالا بردن آمار یک وبلاگ از طریق گوگل تقریباً به همان اندازه ی متن است و در برخی موضوعات ممکن است دارای نسبت بیشتر یا کمتری باشد و اغلب آمار وبلاگهای با موضوع عکس و تصویر به سرعت زیادی.....

گوگل و وبلاگ شما(درس هشتم)

اگر بگویم اهمیت این درس به اندازه ی همه ی درسهای گذشته است شاید اغراق نکرده باشم اما از آنجا که در اینجا مبحث رقابت مطرح است (رقابت برای بدست آوردن رتبه ی بهتر در نتایج گوگل) و همچنین از آنجا که مرحله ی طراحی (که در درسهای قبلی به نحوه ی به آن پرداخته شد) قبل از مراحل دیگر قرار دارد این بحث را به درس هشتم موکول کردم، بحث " لینک " یا به بیان عامیانه تر در میان وبلاگ نویسان " تبادل لینک " است.....

گوگل و وبلاگ شما(درس نهم)

برای آنکه گوگل بتواند لینک یک صفحه را در نتایج جستجوهایش به نمایش در آورد پیش از هر چیز باید آن صفحه را شناسایی کرده باشد. گوگل از دو راه می تواند صفحات جدید را شناسایی کند یک راه این است که گوگل هنگام بازدید از یک صفحه تمام لینکهایی که در آن صفحه قرار دارند (در آن صفحه لینک شده اند) را نیز به دایرکتوری خود اضافه کند و سپس با رفتن به هر کدام از آن لینک ها، لینکهای جدیدتر را نیز کشف کند. و به این ترتیب به شیوه ای درختی لینکها به گوگل اضافه می شوند به همین دلیل است که برخی از روبات گوگل با عنوانهایی مانند خزنده ی گوگل یا اسپایدر (عنکبوت) گوگل یاد می کنند.
پس در اینجا می توان به یکی دیگر از اهمیتهای درس قبلی پی برد و هر چه لینکهای داده شده به یک صفحه بیشتر باشد مطمئنا گوگل سریعتر آن صفحه را خواهد یافت. از نکات قابل توجه این است که گوگل از صفحات پر اهمیت تر ( صفحاتی که پیج رنک گوگل بالاتری دارند) در فاصله ی زمانی کمتری بازدید می کند....

گوگل و وبلاگ شما(درس دهم)

در این درس مطالب قبلی را جمع بندی کرده و با ذکر چند نکته بحث را خاتمه می دهم

من در این سلسله مقالات سعی کردم از قانون بیست-هشتاد استفاده کرده و تقریبا بیش از هشتاد درصد مطالب مربوط به بهینه سازی (سئو) را در چیزی بسیار کمتر از 20 درصد از حجم مطالبی که می توان در این زمینه گفت را ارائه کنم. اکنون به اختصار 20 مورد از کارهایی که برای سئو کردن وبلاگ یا سایت خود انجام دهید را به طور خلاصه ذکر می کنم. البته کارهایی که در مورد وبلاگ ها می توان انجام داد نسبت به وبسایت ها محدود تر است و کاربران وبلاگ اغلب دسترسی لازم برای اعمال برخی تغییرات و تنظیمات ندارند و بنابراین من هم از درج برخی از نکات که فقط مخصوص به وبسایت هاست خودداری می کنم.

برخی از نکات خلاصه شده ی درسهای قبلی هستند.

1- کلمات کلیدی موضوع وبلاگ یا وبسایت خود را شناسایی و یادداشت کنید.
2- هرگاه مطلبی منتشر می کنید سعی کنید کلمه ی کلیدی در آدرس (لینک) مربوط به مطلب نیز قرار گیرد.
3- سعی کنید از کلمات کلیدی به طور صحیح و با جمله بندهای درست در متن هر مطلب استفاده کنید.
4- از قرار گیری کلمات کلیدی در عنوان صحفه مطمئن شوید
5- از قرار گیری کلمات کلیدی در متاتگ کلمات کلیدی (keywords) مطمئن شوید
6- از قرار گیری کلمات کلیدی در متاتگ توضیح (description) مطمئن شوید
7- از قرار دادن توضیح (alternate text) برای تصاویری که در مطالب درج می کنید مطمئن شوید.
8- ترتیبی بدهید که لینک شما در وبلاگها و وبسایت های زیادی درج شود.
9- از تلاش برای تقلب و کلک زدن به گوگل اجتناب کنید(گوگل مکانیسم های بسیاری برای مقابله با متخلفین دارد)
10- از کپی کردن مطالب دیگران اجنتاب کنید و سعی کنید مطالب اختصاصی خودتان را ارسال کنید.
11- از قرار دادن یک مطلب در چندین آدرس خودداری کنید(وبلاگهای مشابه ایجاد نکنید).
12- تعداد مطالب و صفحات خود را تا حد ممکن افزایش دهید.
13- از امکانی که با نام برچست و یا تگ معروف است استفاده کنید اما در این کار زیاده روی نکنید.
14- به هر صفحه و وبلاگی لینک ندهید و با افراد زیادی تبادل لینک نکنید.
15- تا حد امکان از قالب های سبک و ساده استفاده کنید.
16- از قالبهای با کد و اچ تی ام ال استاندارد استفاده کنید.
17- در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید و تا می توانید لینک وبلاگ خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
18- از فریم ها و فایلهای فلش در وبلاگ خود استفاده نکنید.
19- از برخی امکانات گوگل مانند گوگل وبمستر استفاده کنید.
20- اگر وبلاگ شما یک وبلاگ تخصصی است آنرا در دایرکتوری دیموز (
DMOZ) ثبت کنید.

تاکید می کنم که این تمام نکاتی نیست که شما با انجام آنها می توانید وبلاگ خود را توسط رعایت آنها به رتبه ی اول نتایج جستجوی گوگل نزدیک کنید اما اینها مهمترین ها می باشند و در صورت اعمال آنها می توانید مطمئن باشید که وبلاگ شما یک وبلاگ پویا و زنده خواهد بود که معمولا با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با خود در سه صفحه ی نخست نتایج نمایش داده خواهد شد.

شروع دوباره

خب با اینکه یه نفر آدرس وب قبلیمو دزدید ولی من دوباره پا شدم که به عشق شما وبمو راه بندازم

.عاششششقتونم

اینم به عشقتون

+25

مدیونی اگه نخونی .
.
.
.
.
. .
تو پیج مشکلات جنسی و سوالات زناشویی:
سلام میخواستم بدونم امكان داره آلت مرد كج باشه؟؟؟
من نامزد دارم و تا حالا آلت نامزدم و ندیدم، ولی از روی شلوار حسش كردم انگار كج بود باید همینجوری باشه یا این یه مشكله ؟؟؟
حالا جواب بعضی از دوستان،،، 1.بگو بزارش زیر فرش درست میشه

2.ببین بستگی به زاویه ش داره.
اگه 30 درجه تا 35 درجه کج باشه خدا رو شاکر باش که میتونی باهاش تمام کانالای هاتبرد و یوتل ست رو بگیری مث آینه.حالا اگه عرب ست ام بخوای باید با آچار یذره دیگه کجش کنی.فقط به این مساله دقت کن که کجی باید به اندازه ای باشه که آلت نامزدت نره تو کون خودش.
و من الله توفیق

3.سریع جوابش کن بره چون بار کج به منزل نمیرسه

4.چقد تو هیزی ، آقا کیرو تو شرت میزنن همینه ها

5.هر هشت ساعت یه بار بپر روش ایشالله صاف میشه 
6برو سر پیچ بهش بده

7.قبل از هرکاری یه بکاپ از کیرش بگیر ... ممکنه بشکنه

8.اینم عواقب استفاده نکردن از کفش تن تاک

9.نزار بکنه تو دهنت از تو دماغت در میاد

10.از یارانه ات انصراف بدی درست میشه


خخخخ   

 

اینم یه مدلشه

و پیج مشکلات جنسی و سوالات زناشویی

+18



سوال کاربر : سلام ...کسی هست که پمادی بشناسه که زگیل های واژن رو ازبین ببره ؟

و جواب ها :

1.سمباده بزن
2.یه عکس از واژنت بزار ..ببینیم چه جور زگیلیه...و چه پمادی بهش می خوره...
3.واا این دیگه چه جور مرضیه تالا نشنیدم
4.آره تنها یه پماد که اونم تو شورت منه . . .
5.پماد بذابگاتم..
6.من تا یك ماه مریض قبول نمیكنم،برو یه ناه دیكه بیا
7.طرب سفید رو پوست کن بزار ۲ساعت توش باشه ،معجزه میکنه ،تمام زگیلهاتو نابود میکنه
8.پماد کیریسیلن
9.چای گوزل بهترین درمان برای شماست. برو دیگه وقتمونو نگیر با این ... مسخرت. بیمار بعدی
10.حالا چجوری دادی که زگیل در اورده......
11.پماد هست ولی باید زحمت بكشی تا بیاد
12.بده بوسش کنن شاید خوب شه :))
13.اب منی بهترین پماده...
14.حالا بذار باشه چیكارش داری
15.بله.پماد رفع زیگیل واژن.خخخخخ
16.چای گوزل
17.تفاله چای گوزل
18.پماد درمون نمیكنه،فقط نزدیكی با سرعت بالا ردیفت میكنه
19.باید بری دکتر چند بار برات فریز کنه
20.فندک بیگی زیرش

نبرد جومونگ و رستم

وااااای خیلی خندیدم.

جدی جدی نخونی ضرر کردی

 

 

کنون رزم جومونگ و رستم شنو، دگرها شنیدستی این هم شنو

به رستم چنین گفت اون جومونگ!

ندارم ز امثال تو هیچ باک
که گر گنده ای من ز تو برترم
اگر تو یلی من ز تو یلترم

رستم انگار بهش برخورد، یهو قاطی کرد و گفت:

منم مرد مردان ایران زمین
ز مادر نزادست چون من چنین
تو ای جوجه با این قد و هیکلت
برو تا نخورده است گرز بر سرت

جومونگ چشماشو اونطوری گشاد کرد و گفت:

تو را هیچ کس بین ایرانیان
نمی داندت چیست نام و نشان
ولی نام جومونگ و 
سوسانو را
همه میشناسند در هر مکان
تو جز گنده بودن به چی دلخوشی
بیا عکس من را به پوستر ببین
ببین تی وی ات را که من سوژشم
ببین حال میدن در جراید به من
منم 
سانگ ایل گوکه نامدار
ز من گنده تر نامده در جهان
تو در پیش من مور هم نیستی
کانال ۳ رو دیدی؟ کور که نیستی

در اینحال رستم پهلوان، لوتی نباخت و شروع به رجز خوانی کرد:

چنین گفت رستم به این مرد جنگ
جومونگا ! تویی دشمنم بی درنـگ
چنان بر تنت کـــوبم ایـــن نعلبکی
که دیگر نخواهی تو سوپ، آبــکی
مگـــر تو نـــدانی که مـن کیستم؟
من آن (تسو) سوسولت! نیستم
منم رستم، آن شیر ایــران زمین
(بویو) کوچک است در نگاهم همین

بعد از رجز خوانی رستم پهلوان، جومونگ از پشت تپه ای که آنجا پنهان شده بود آمد:

جومونگ آمد از پشت تل سیاه
کنارش(یوها) مــادر بی گنـاه!
بگفت:هین! منم آن 
جومونگ رشید
هم اینک صدایت به گوشــم رسید
(سوسانو) هماره بود همسرم
دهــم من به فرمان او این سرم
چون او گفته با تو نجنگم رواست
دگر هر چه گویم به او بر هواست!

و بعد از حرفهای جومونگ درد دل رستم آغاز گردید:

و این شد که رستم سخن تازه کرد
که حرف دلش گفت (پس کو نبرد؟!)
بگفت ای جومونگا که حرف دل است
که زن ها گـــرفتند اوضــاع به دست
که ما پهلوانیم و این است حالمان
که دادار باید رسد بر دل این و آن!

و اینچنین شد که دو پهلوان همدیگر را در آغوش گرفتند و بر حال خود گریه سر دادند:

بگذار تا بگرییم چون ابر در بهــــــاران
کز سنگ ناله خیزد بر حال ما جوانان!

نبرد رستم و ویروس

رزم رستم و ویروس اسفندیار 
کنون رزم virus و رستم شنو 
دگرها شنیدستی این هم شنو 
که اسفندیارش یکی disk داد 
بگفتا به رستم که ای نیکزاد 
در این disk باشد یکی file ناب 
که بگرفتم از site افراسیاب 
برو حال می کن بدین disk هان! 
که هم نون و هم آب باشد در آن 
تهمتن روان شد بسو، خانه اش 
شتابان به دیدار، رایانه اش 
چو آمد به نزد mini tower اش 
بزد ضربه بر دکمه power اش 
دگر صبر و آرام و طاقت نداشت 
مران disk را در drive اش گذاشت 
نکرد هیچ صبر و نداد هیچ لفت 
یکی list از root دیسکت گرفت 
در آن disk دیدش یکی file بود 
بزد enter آنجا و اجرا نمود 
کز آن یک demo گشت زان پس عیان 
به فیلم و به موزیک و شرح و بیان 
به ناگه چنان سیستمش کرد hang 
که رستم در آن ماند مبهوت و منگ 
چو رستم دگر باره reset نمود 
همی کرد هنگ و همان شد که بود 
تهمتن کلافه شد و داد زد 
ز بخت بد خویش فریاد زد 
چو تهمینه فریاد رستم شنود 
بیامد که لیسانس رایانه بود 
بدو گفت رستم همه مشکلش 
وز آن disk و برنامه خوشگلش 
چو رستم بدو داد قیچی و ریش 
یکی bootable دیسک آورد پیش 
یکی toolkit اندر آن disk بود 
بر آورد آن را و اجرا نمود 
همی گشت toolkit هارد اندرش 
چو کودک که گردد پی مادرش 
به ناگه یکی رمز virus یافت 
پی حذف امضای ایشان شتافت 
چو virus را نیک بشناختش 
مر از boot sector بر انداختش 
یکی ضربه زد بر سرش toolkit 
که هر بایت آن گشت هشتاد bit 
به خاک اندر افکند virus را 
تهمتن به رایانه زد بوس را 
چنین گفت تهمینه با شوهرش 
که این بار بگذشت از پل خرش 
دگر باره اما خریت مکن 
ز رایانه اصلا تو صحبت مکن 
قسم خورد رستم به پروردگار 
نگیرد دگر disk از اسفندیار

نبرد رستم و سهراب(طنز)

چنین یاد دارم که گوشم شنید
مر این داستان را ز گردآفرید 


چو خورشید در آسمان سر کشید 
سیه زاغ - خاک تو سرش- پر کشید 

تهمتن سوی آینه شد روان 
پس آنگه بپوشید ببر بیان 

دو دوری بچرخید و خود را بدید 
"
چه خوشگل شدم" گفت و از جا پرید 

در آن آینه عکس خود بوس کرد 
خودش را برای خودش لوس کرد 

سبیل خودش را بسی شانه زد 
به زیر بغل نیز افشانه(۱) زد

نهاد آن یل نامی و تاج بخش 
یکی چار پایه به نزدیک رخش 

سوارش شد و بعد ویراژ داد 
به جولان هوای در ساژ(۲) داد 

از آنسو شنو حال سهراب یل 
که در خوشگلی بود ضرب المثل 

در آورد سهراب تی شرت بزم 
پس آنگه بپوشید خفتان رزم 

بر آن زلف عقرب بمالید ژل 
بزد تیر مژگان خود را ریمل 

دو ساعت جلو آینه ایستاد 
به موهای زیباش حالت بداد 

بگفتا که امروز با ماست شانس 
به میدان سپس رفت با یک آژانس 

دو خوشگل به ناز و ادا و قمیش 
به میدان رسیدند با ایش و ویش

 

خرامان دو یل پیش هم آمدند 
و با غمزه مشغول کل کل شدند

چنین گفت سهراب یل : کای خرفت 
کنون مرگ آمد خِرت را گرفت 

بگویی اگر حرف بی تربیت 
همینجا نصفت مي كنم از وسط(!) 

تهمتن بشد قرمز و گفت : وا
چه حرفای زشتی! پنا بر خدا 

چرا گرد و خاک این وسط می کنی؟ 
منو نصف كني؟؟... تو غِلط می کنی!! 

جلو رفت رستم ورا کرد : اَخ
دماغ حریفش کمی گشت پخ

بزد جیغ : مُردم ! کجایی ننه؟ 
بیا! این هیولا منو می زنه

برو گمشو اکبیری بی کلاس 
که ایران و توران همه ش مال ماس

در این بین و در حیص و بیص نبرد 
تهمتن دوباره یکی حمله کرد 

کشید آنزمان گیس سهراب را 
بیاورد بر چشم او آب را 

سپس یک لگد زد به ساق جوان 
که اشک از دو چشمان او شد روان 

سُهی چونکه این ضربه خورد از رُسی
بگفت:این تویی یا "پائولو روسی"؟!(۳

جلو رفت سهراب یل سوی او 
گرفت از تهمتن لُپِ چون هلو ! 

یکی نیشگون از لُپانش گرفت 
تو گویی که از درد جانش گرفت 

چنین گفت رستم به هول و ولا
عجب ناقلایی تو !شیطون بلا!! 

به ناگاه خم شد به روی زمین 
درآورد کفش خودش را به کین 


بزد بر ملاجش یکی لنگه کفش 
که شد قسمت عمده ی آن بنفش

بشد ضربه ی مغزی آن پور پاک 
ولو گشت حیوونکی روی خاک 

بگفتا : نشونت میدم ای خشن
الهی تو چشمات بره خاک و شن!! 

ز بچه محلهای ما یک نفر 
برد سوی رستم از اینجا خبر 

که : ای آقا رستم بیا زود باش 
که سهرابتو کرده اند آش ولاش 

چو رستم شنید این یهو جیغ کشید 
یقه هفت پیراهنش را درید 

بزد چنگ بر لپ که : رستم منم
الهی خدا بشکنه گردنم

بگفتا : بابایی! منم پور تو
چرا وا نکردی چش کورتو!! 

پی کشتن پور خود آمدی 
دیگه با تو قهرم ...تو خیلی بدی

به مامانی خود نگفتم اگر 
یه آشی برایت نپختم(!) اگر 

بزد جیغ رستم از این فعل بد
ایشالّا (!) خداوند مرگم دهد

اوا خاک عالم! ...تو هستی بابا؟
بمیرم الهی !..نگفتی چرا؟ 

چو گریید آن شبه " لی وان کلیف"!(۴
کلینکسی آورد بیرون ز کیف!! 

کلینکس را اول از هم گشود 
سپس از دل و جان یکی فین نمود

ز فین فین رستم در آن پهن دشت 
"
زمین شش شد وآسمان گشت هشت"! 

چو "وی جی"(۵) در آغوش گرم پدر 
برفت اینچنین جان سهراب ، در
!

 

 

 

تنهاییم را باکسی قسمت نخواهم کرد

جملات تنهایی سایت تنهایی

 

 

 

تنهایـــی ام

 

را با کســـی قسمــت نخـــوام کرد...

 

یکبـــار قسمـــت کـــردم ...

 

چنـــدین برابـــر شد...

 

 

 

 

http://tanha.rozblog.com :کپی با ذکر منبع


تنهاترین تنهای تنها]]>